BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Selasa, Ogos 11, 2009

"AKU AKAN KEHILANGAN SINARKU"



Hati aku patah lagi...Ya Allah...kenapa aku yang diletakkan dugaan seberat ini..Hati aku dah tak tertanggung dengan dugaan hati yang kau berikan kepadaku. Apakah tidak ada peluang bagi aku untuk menyintai insan yang terbaik disampingMu Ya Allah...Aku tak sekuat dia Ya Allah..

Ya Allah...macam ne aku nak hadapi semua ni sedangkan harti aku begitu kuat mencintainya semata-mata kerana Mu Ya Allah. Aku seharian solat hajat, sedekahkan roh dia dengan Al-Fatihah agar dibukan hatinya menerimaku dan cintaku. Tetapi kenapa disebaliknya Ya Allah keputusan yang ku terima. Aku tidak tahang menahan sebak dan hancurnya hatiku ini untuk mengetahui apakah lagi khabaran pertunangannya. Kenapa dia begitu baik melayanku adakah dia sememangnya begitu...melayan wanita yang sesuka hati dia. Ya Allah...aku kelu untuk berkata apa2 setelah aku mendapat tahu sinarku hendak bertunang dengan pilihan ibunya. Aku sedar aku hanya insan sederhana..bukan keluarga berada..tapi aku kaya dengan hati.

Ya Allah...sungguh berat aku hendak menerima takdir ini. Kenapa sinarku tidak memberi tahu kepada ku tentang ini. Nasib begitu baik aku mendapat khabar berita daripada rakan rapatnya. Aku menangis sepuas-puasnya hanya sinarku itu aku jadikan sebagai insprasiku untuk memperjuangkan agamaku. Aku kehilangan arah.. Wahai sinarku...adakah kau mengerti perasaanku ini betapa cintanya dan sayangnya aku kepadamu. Tetapi kenapa kau tidak berterus terang lebih awal tentang hubunganmu dengan sidia. Aku rasa bagai nak mati..nak mati!!!..

Kenapa disaat aku hendak gembira, disaat kita baru nak berbaik semula, keserasian baru hendak berputik...saling memahami...Allah bagi dugaan yang seberat ini? Kenapa?...Kenapa?... Kenapa aku lagi...Ya Allah..aku sangat menyintainya semata2 keranaMu Ya Allah..Aku cintakan sinarku kerna dia seorang yang soleh yang boleh memimpin aku ke arah syurgaMu..Tetapi kenapa peluang itu tidak diberikan kepadaku..Aku ingin menjadi suri teman hidupnya..menjadi penaung payung kebahagiaanya..ibu kepada zuriat2nya..Kenapa ENGKAU tidak mimilihku Ya Allah...Apa dosaku padaMu..

Ya Allah..Hatiku tetap hanya kepada sinarku..sukar bagiku untuk lupakannya. walaupun silaturrahim ku dengan sinarku tidak memandang wajah mendengar suara..namun... itulah cintaku yang suci yang ku ingin taburkan kepadamu. Tetapi sekirannya itu adalah pilihan ibumu dan kau menyintainya..aku pasrah walaupun aku berduka...wahai sinarku...aku ingin engkau tahu...hatiku yang ikhlas ini hanya tercipta untukmu..aku tidak akan melupakanmu sinarku..

p/s: sinarku...kau ibarat cahaya dalam hidupku. Ya nurun shams....Ya Allah..masih adakah kesempatan dan peluang untuk dia memilihku?...

0 ulasan: